Op naar de dokter - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jan Rineke - WaarBenJij.nu Op naar de dokter - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jan Rineke - WaarBenJij.nu

Op naar de dokter

Door: Rineke

Blijf op de hoogte en volg Jan

17 Maart 2015 | Australië, Sydney

Even een dag niet geschreven. Gisteren liet het zich toch aanzien dat Jan even een dokter nodig had. Hij had verhoging en hoest zijn longen uit zijn lijf. Alles doet zeer en zegt dat hij zich nog nooit zo beroerd heeft gevoeld. Dus vraag ik bij de receptie waar de dichtbij zijnde dokter zit. Dat is het Parramatta Medical Centre. Bij dit medisch centrum hoef je geen afspraak te maken en kun je zo naar binnen lopen. Wel eerst de rekening betalen van $ 65,- Daar geeft de arts aan dat het toch wel een flinke griep kan zijn en krijgt hij antibiotica voorgeschreven. Daarna maar even het bed in. Jan moet n.l. wel rond 17.00 uur de mannen weer ophalen van de fabriek. De nacht hebben we redelijk kunnen slapen. Vanmorgen ging bij ons om half 7 de wekker weer. Jan en de mannen weer aan het werk. Het ging iets beter maar misschien dat hij toch nog naar huis komt als hij zich te slap voelt. Ik heb ook toch veel tijd nodig om de jetlag te verwerken. Kennen jullie dat ook? De reizen die we eerder hebben gemaakt naar Amerika enz. toen had ik er nauwelijks last van. Maar nu. Zou het ook anders kunnen zijn omdat je plek in het universum is veranderd? Down under, alleen het woord al. De temperatuurswisselingen zijn hier erg groot. Zo kan het de ene dag 22 graden zijn en de andere dag 34. 12 graden verschil is dan wel erg groot. Maar dat kan zelfs per dag zijn. Nu is het 10 uur en geeft 22 graden aan om 12 uur 26 graden en om 15 uur 31 graden. Tussendoor krijgen we volgens de berichten met onweer te maken en daalt de temp. naar 21 graden. Nou ja. Een bewolkte dag dus. Van alle orkanen in de buurt hebben we niets gemerkt. Alleen hoorden we dat van Gerrit en later ook gezien op de tv dat hier een orkaan Pam heeft gewoed.
We zijn nu een week weg en de tijd vliegt. Langzamerhand wen ik aan de omgeving. Er wordt hier druk gebouwd en als ik aan de wandel ga dan zie ik soms van die mooie stoere mannen van allerlei nationaliteiten. Sydney kent 2000 nationaliteiten. Dus dat is nogal wat. Ik vermaak me wel. Ook hier moet er was gedraaid worden en boodschappen gedaan. We hebben hier even traditionele patronen. Dat maakt ook dat ik veel vrije tijd heb om heerlijk niets te doen en zelfs dat is al veel. Intussen komt Jan net thuis. Omdat hij toch slecht te pas is (op zijn Nijverdals). Dus ga even weer voor mijn man zorgen. Wordt vervolgd.

• 18 Maart 2015 - 07:55

Joke:

Beterschap Jan!

• 18 Maart 2015 - 13:16

Maria En Gerrit:

Jan, je hebt toch niet de griep uit Nederland meegenomen? Dat belooft dan nog wat. Veel sterkte en beterschap.

• 18 Maart 2015 - 16:42

Jan En Sieni:

Goh, ziek zijn en zaken doen gaat toch niet samen. Rineke nu even mantelzorger.
    Het beste samen.
    groeten J en S.

• 18 Maart 2015 - 16:43

Nardy:

Beterschap Jan en probeer wel uit te zieken.

• 18 Maart 2015 - 16:54

Femmy:

Hoi
    Wat vervelend voor Jan kun je nu zeker niet gebruiken, laat je lekker verwennen door Rineke.
    W.s speelt het tijdsverschil jullie toch meer parten als je zou denken.
    Doet rustig an en tot Kiekus.
    Fem.