Rineke - Reisverslag uit City of Parramatta, Australië van Jan Rineke - WaarBenJij.nu Rineke - Reisverslag uit City of Parramatta, Australië van Jan Rineke - WaarBenJij.nu

Rineke

Door: Parramatta Walk too Westfield

Blijf op de hoogte en volg Jan

22 Maart 2015 | Australië, City of Parramatta

Wat doen de Australiërs zo op zondag? Vandaag trokken wij er op uit om het centrum van Parramatta te verkennen. Dit ligt ongeveer op een twintig minuten loopafstand van waar wij logeren. Onderweg kwamen we langs een kerk: Our lady of Lebanon Church. Nooit van gehoord maar het was er ongelooflijk druk. Er is een enorme parkeergarage bij om alle auto's te herbergen. De kerk is een rond gebouw met een aantal verdiepingen. Ook zijn er scholen bij. Wij lopen door richting centrum. Kwa bouw zie je alles door elkaar. Oud en nieuw. Netjes tot een bouwval. Bij een stationsgebouw zouden we even een Opalkaart kopen. Dit is een kaart voor openbaarvervoer. Dit is wat goedkoper dan wanneer je telkens een kaartje moet kopen. Bij het station is de ingang voor shoppingcentre Westfield. Ik had gedacht dat het niet zo groot zou zijn maar... Dit had ik niet verwacht. Het is een enorme winkelcentrum van 5 verdiepingen en hele lange straten. Dit alles is overdekt. De ondergrondse straat herbergt tientallen restaurants. Van Duitse bakkers tot Chinees, veel te veel om op te noemen. Al die kledingwinkels, schoenen, hebbedingen etc. Hier kennen ze geen enkele leegstand. Sterker nog, dit is tijdbesteding... Het is hier ontzettend druk, shoppen en nog eens shoppen en als je moe bent ga je even op een bankje zitten zoals in de huiskamer of even eten in de food zone. Mocht in Nederland reeds de lentecollectie hangen, hier staat alles in het teken van de herfst en winterkleding. Er is een nadeel... Australië is erg duur en de koffer is te vol. Maar anders... Na een tijdje zijn we moe van alle indrukken en lopen we weer richting huis. Onderweg zie je dat het hier ook echt herfst wordt omdat de paddenstoelen in het gras staan. Maar qua temperatuur zou je dat niet zeggen. Het was vandaag een bewolkte dag van 23 graden. Morgen zal het weer 30 graden worden. Dus hoezo herfst?

• 22 Maart 2015 - 17:22

Mirjam:

Dag Rineke en Jan,

Leuk dat we via jullie verslagen zo 'mee mogen reizen'.
    Blijf genieten en Jan, succes en sterkte met het werk!

Mirjam en Jan

• 22 Maart 2015 - 18:43

Jan En Sieni:

Late reactie, leuk zoals je het beschtijft. Zijn altijd benieuwd wat we s,morgens lezen.
    vanmorgen naar het theater geweest vanwege 70 jaar geleden bombardement in ons dorp. Er waren zoveel mensen ook de grote hal zat en stond helemaal vol.
    Later in de binnentuin waar het monument staat kon geen "volk"meer bij. Heel bijzonder om dat mee te maken.
    Heb het goed en tot mails.
    Jan en Sieni.