Sydney Aquarium - Reisverslag uit City of Parramatta, Australië van Jan Rineke - WaarBenJij.nu Sydney Aquarium - Reisverslag uit City of Parramatta, Australië van Jan Rineke - WaarBenJij.nu

Sydney Aquarium

Door: Rineke

Blijf op de hoogte en volg Jan

23 Maart 2015 | Australië, City of Parramatta

Vanmorgen vroeg opgestaan. Jan moet om half 8 de mannen wegbrengen en aan het werk en ik ga in mijn uppie naar Sydney. Dat is eerst ongeveer een kwartier lopen naar Parramatta Warf om daar de boot te pakken naar Sydney. Dat is ongeveer anderhalf uur varen. Eerst gaat het wat langzaam omdat de rivier vrij smal is maar daarna krijgt de boot een vrij rap tempo. Er zijn ongeveer 10 tussenstops. Vandaag had ik bedacht om naar het zeeaquarium te gaan. Kosten $ 40,00 maar dan zie je ook wel een ongelofelijke hoeveelheid aan schoonheid. Van vele soorten haaien, kleine visjes tot hele grote. De dugong (zeekoe) is prachtig. De grote roggen ze vliegen als vliegdekschepen over je heen. Het is een prachtig opgezet. Je hebt het gevoel alsof je er zo'n deel vanuit maakt doordat je in een soort tunnel loopt. Ze zwemmen naast en boven je en op sommige plekken is zelfs een glazen vloer zodat je ook op ze kunt kijken. Ook hebben ze een stuk Great Barrier Reef gebouwd. Zoveel mooie koralen zodat het echt betoverend is. Je waant je op een andere planeet. De foto's kunnen dat niet weergeven. Het is te hopen dat de Australiërs zuinig zijn op hun erfgoed, want ze bezitten iets ongelooflijk moois. Na 5 uur vind ik het welletjes en neem ik de boot weer naar huis. Een mooie dag. Bij thuiskomst vind ik Jan en hij heeft ook goede werkdag gehad.

• 23 Maart 2015 - 10:33

Gerrit De Leeuw:

Hoi Rineke en Jan,

ik volg je leuke verhalen elke keer met belangstelling. Wij zijn vorig jaar nl. ook in Australië geweest dus het komt allemaal bekend voor. Mooie foto's ook elke keer. Geniet van de nazomer daar.

• 24 Maart 2015 - 17:39

Gina:

Wat fijn dat je zoveel kunt mee maken , nu jullie het nuttige met het aangename kunt samenvoegen.
    Geniet er van, hoop dat jullie samen nog veel plezier hebben.
    Hier alles o k.