The Rocks in Sydney - Reisverslag uit City of Parramatta, Australië van Jan Rineke - WaarBenJij.nu The Rocks in Sydney - Reisverslag uit City of Parramatta, Australië van Jan Rineke - WaarBenJij.nu

The Rocks in Sydney

Door: Rineke

Blijf op de hoogte en volg Jan

02 April 2015 | Australië, City of Parramatta

De tijd vliegt. Zag ik dat ik als laatste de zondag heb beschreven, thans is het al donderdag. Welnu wat hebben we daartussen gedaan? Ik heb een aantal keren een schrijfochtend gehad omdat de regen met bakken uit de hemel kwam. Dan wordt het dus lastig om wat te ondernemen. Maar als ik zo'n lange tijd weer binnen heb gezeten dan moet ik er weer even uit. Dus ben ik gisteren de hele dag weer naar Sydney gegaan om toch maar even naar die leuke winkeltjes te gaan. Dus de boot van half 10 en om 11 uur wandel ik rond in de Circular Quay. Hier komen veel ferry's aan en het is daar een gezellige drukte. Ik ga daar even zitten omdat daar ook een jongen prachtige muziek maakt in zijn eentje. Het lijkt een beetje op Paul Simon. Dan wandel ik door naar The Rocks. Een echte Juppenwijk met diverse winkeltjes en snuisterijen. Veel toeristische cadeauartikelen van de Aboriginals, maar geen Aboriginal te zien. Dat vind ik jammer. Dat was ook zo in Amerika. Blijkbaar gaat het zo. Tot mijn verrassing zie ik een groep kinderen lopen in een bepaalde klederdracht die me doet denken aan de jaren 50 of ouder. En dat in zo'n moderne stad als Sydney. Ook loop ik even een galerie in en heb even een leuk gesprek met de kunstenaar/fotograaf. Hij maakt prachtige foto's. Je kunt bij hem terecht voor een fotosessie en hij zal je 10 keer mooier maken op de foto. Nou dat hoeft voor mij niet. www.seductiveart.com.au Na een half uur ga ik verder even voor een terrasje. Daarna door naar de boot. Ik wilde rond 2 uur weer weg want dan ben ik rond half 4 weer thuis. Echter blijkt de boot niet helemaal door te gaan naar Parramatta. Nou ja ik ga wel mee maar stap bij Darling Harbour weer uit om daar dan de volgende boot te pakken. Dus ben ik pas om 5 uur thuis. Darling Harbour is echt de toeristenplek met veel luxe winkels en enorm veel terrasjes. Dus het uur is zo om. Als ik thuis ben gauw nog even zwemmen. Dat is altijd zo lekker om na de hitte en veel wandelen even te zwemmen dan ben je gelijk weer fit. We gaan uit eten met Arvid de andere Nederlander waar ik eerder over vertelde. Hij vliegt vanmorgen om 6 uur weer terug naar Nederland en heeft zijn klus er dus opzitten. Jan geeft ook aan dat wij waarschijnlijk ook eerder klaar zijn. Dus hebben we het er over of we ook een week eerder weer teruggaan. Even afhankelijk wat het weer hier gaat doen. De komende vier dagen zijn daar beslissend voor denk ik. Dan zijn de mannen vrij en kunnen we wat gaan ondernemen richting de nationale parken. Eindelijk de natuur in, we hebben nog geen kangaroo gezien dus dat wordt wel tijd. Wordt dus vervolgd. De foto's zijn moeilijk te downloaden in verband met het internet hier. Dus het is verrassing wat er wordt weergegeven.

  • 02 April 2015 - 20:32

    Jan En Sieni:

    Dag Jan en Rineke. Fijn om weer wat te horen, niet leuk de regen. We kunnen er over mee praten.
    Vervelen is er nog niet bij gelukkig, ik vind het knap dat je er alleen op uit gaat, je vertelde het al in Portugal gewoon doen. Leuk de gesprekjes met de mensen die je tegenkomt.
    Ik ga staks naar de Passion kijken op t.v, meestal indrukwekkend.
    Volgende week drukte bij het museum komen 150 keep them rolling voertuigen, mag helpen met de catering.
    Met Pasen werken? Hopelijk is het mooi weer voor jullie en voor ons.
    Groeten J en S.

  • 03 April 2015 - 09:53

    Jelle:

    Rieneke en Jan,

    Ik lees jullie berichtjes. Hoop dat Jan snel kan afronden, zodat jullie samen op pad kunnen.
    Als schrale troost: hier in Nederland heeft het ook bijna een week geregend en gestormd.
    Hert Paasweekend is droog.

    groeten,
    Jelle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Actief sinds 17 Juni 2013
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 21113

Voorgaande reizen:

10 Maart 2015 - 22 April 2015

Een (werk) vakantie in Australië

22 Juni 2013 - 27 Juli 2013

Reis door Amerika

Landen bezocht: