Op naar the bleu mountains - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Jan Rineke - WaarBenJij.nu Op naar the bleu mountains - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Jan Rineke - WaarBenJij.nu

Op naar the bleu mountains

Door: Rineke

Blijf op de hoogte en volg Jan

05 April 2015 | Australië, Katoomba

Vandaag mag ik weer met drie mannen op pad. De reis gaat dit keer naar het binnenland The Bleu Mountains. We rijden op de motorhighway wat enorm druk is. We rijden in file naar de bergen. Normaal zou je het in een uurtje moeten redden maar nu doen we er ruim anderhalf uur over. We gaan naar The Tree Sisters om te starten. Een prachtig uitkijkpunt. Natuurlijk prachtige foto's gemaakt. Deze bergen staan bekend om hun blauwe waas vandaar de naam. We halen even wat te drinken bij het informatiecentrum en ik ga even naar het toilet. (normaal zal ik dit niet vermelden, maar dit is zo ongewoon vandaar dat ik het wel doe.) wat daar zo bijzonder aan is, is n.l. dat je met zijn tweeën kunt plassen. De w.c.'s staan tegenover elkaar en de ruimte is vrij groot. Het is voor gehandicapten en voor ouders met kinderen. Naast mij stappen twee vriendinnen in en je hoort ze ook giebelen. Nou ja... Gezellig. Ik heb het toch maar even alleen gedaan. Onze rit gaat verder. En voor degene die Jan goed kent weet dat hij altijd van de gebaande paden afgaat. Dus gaan we een smal weggetje in en rijden een beetje rond de bergen. Hier kom je langs plekken waar je onder de indruk raakt omdat we hier hele stukken afgebrande bossen zien. Tot vlak aan de huizen is het bos afgebrand. Ik kan me voorstellen voor de bevolking dat het af en toe behoorlijk beangstigend kan zijn. Het is een prachtige omgeving. In Katoomba gaan we even wat drinken. Dit is een erg gezellig plaatsje waar het druk is. Daarna door weer naar huis. Een prachtige dag met eindelijk wat natuurschoon. Nu even weer plannen bedenken voor morgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Actief sinds 17 Juni 2013
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 21099

Voorgaande reizen:

10 Maart 2015 - 22 April 2015

Een (werk) vakantie in Australië

22 Juni 2013 - 27 Juli 2013

Reis door Amerika

Landen bezocht: