Royal National Park - Reisverslag uit Royal National Park, Australië van Jan Rineke - WaarBenJij.nu Royal National Park - Reisverslag uit Royal National Park, Australië van Jan Rineke - WaarBenJij.nu

Royal National Park

Door: Rineke

Blijf op de hoogte en volg Jan

06 April 2015 | Australië, Royal National Park

Vanmorgen gaan we op pad richting Royal National Park. (We gaan weer met zijn vieren) Dat ligt ten zuiden van Sydney. In Jerfis bay houden we een kleine stop om even koffie te drinken en lopen we ook even naar de baai. Tijdens ons koffiedrinken hoorden we op een gegeven moment zo'n lawaai van schreeuwende kakatoos dat toen ik omhoog keek zag ik wat er aan de hand was. Een zeer grote roofvogel zat achter deze vogels aan. Ik kon hem nog net op de foto zetten door de bosjes heen. Indrukwekkend zo'n groot beest. De baai kent een hele lange looplijn met ondiep water richting het zeewater. Daardoor lijkt het alsof mensen over water lopen. Hier zijn ook hele mooie zonsondergangfoto's van. Echter zo lang kunnen wij niet wachten. Wij willen door naar de Grand Pacific Drife. Onderweg komen we nog een verrassing tegen van een mooie stekelvarken die de weg wil oversteken. De auto, die achter ons reed, dacht waarschijnlijk dat wij zomaar wat stopten en wilde ons inhalen. Gelukkig zag hij op tijd het beest anders was hij misschien doodgereden. De Grand Pacific Drife is een prachtige weg dwars door het regenwoud/bush. Deze weg heeft prachtige panoramische uitzichten over de kust. We rijden door naar de Sea Cliff Bridge. Dit is een prachtige brug gedeeltelijk over de zee. Foto's op de brug maken vanuit de auto levert niks op maar vanuit de wal is het een mooi stukje kunstwerk. Het weer zou in de loop van de dag slechter worden en we zien de donkere wolken al naderen. Dus na deze route gaan we weer huiswaarts. Jan gaat morgen weer aan het werk. We hebben nog maar een paar dagen en de tijd gaat ineens heel snel. Jan geeft aan dat ze nog maar twee dagen werk hebben dus we kunnen eerder weg. We hebben gisteren dan ook onze tickets omgeboekt. We vliegen vrijdag via Perth naar Dubai en daar blijven we drie dagen. Dan komen we de 14e weer terug. Dus 8 dagen eerder. We verlangen ook langzamerhand wel weer naar huis, zo na drie maanden weg geweest te zijn.

• 06 April 2015 - 12:46

Jan En Sieni:

Dag Jan en Rneke, woh die blauwe bergen wat mooi. Fijn dat er nog tijd is om wat te zien. Want hier zul je waarschijnlijk zomaar niet weer terug komen.
    Dus aan het eind van de week op naar Dubai, nog even genieten deze week (en werken) in down under.
    Gisteren hele dag zon, lekker buiten zitten met de familie.
    Groeten van ons Jan en Sieni.