Ongelooflijk Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Jan Rineke - WaarBenJij.nu Ongelooflijk Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Jan Rineke - WaarBenJij.nu

Ongelooflijk Dubai

Door: Rineke

Blijf op de hoogte en volg Jan

13 April 2015 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Gisteren hadden we een rondtoer Dubai met de Hop on en hop of bus. Eerst de blauwe route. Deze gaat naar het het Palmeneiland. Onderweg veel bezienswaardigheden waaronder het zevensterren hotel Burj al Arab. Prachtig. Daarna door naar de Palm met op daarop het hotel Atlantis. Dit is ongelooflijk groot en ze hebben daar een gigantisch fantastische en sprookjesachtige sfeer gecreëerd. Een belevingsgericht hotel met onderwaterrestaurant en twee suites die ook onderwater zijn. Onderweg zien we wat er zoal gebouwd is. Het is vele malen groter als wat ik gedacht had. Vele appartementen en huizen met Privestranden. Als je een wat grote villa koopt dat krijg je een auto cadeau. De architectuur is hier prachtig. De opdracht is dat elk object anders moet zijn. Dus je bouwd niet meer van hetzelfde maar telkens iets anders. We onderbreken de route even voor een andere route en stappen over op de gele route. Deze gaat door de Marina. Ook hier vele gebouwen en allemaal indrukwekkend. Daarna pakken we de blauwe route weer op en stappen uit bij de Mall of of the Emirates. Ook weer gigantisch en indrukwekkend. Hier kun je gaan skiën in de grootste skihal ter wereld in de woestijn. Ook wel bijzonder om de dames die in burka zijn met skijassen te zien rondlopen. We pakken een lunch in een restaurant dat naast deze hal ligt en we boffen want op dat moment komen de pinguïns net voor een show. Hier kun je even knuffelen met de pinguïns. Mocht je daar klaar mee zijn dan kun je naar de kermis. Boven in de Mall vind je een complete speel en kermishal. Nou we hebben niet de gehele mall bekeken misschien een derde maar alles is groots. Wij vervolgen de blauwe route en stappen weer uit bij de Dubai Mall. Nu al een beetje onze thuishaven. Daar lopen we naar ons hotel. Nou ja dat moet je niet te veel doen. Het is vandaag n.l. 40 graden. Dan loop je niet meer zoveel buiten. Maar het is te doen omdat we onder een snelweg kunnen lopen naar het hotel en het is maar 7 minuten lopen. Onderweg zien we bouwputten waar sommige bouwvakkers even onder de bus liggen voor wat schaduw en rust. Het is toch ook wel ongelooflijk wat het kost om dit allemaal te bouwen. Duizenden bouwvakkers komen uit India om te werken voor € 100 per maand. (Dat is wat wij hoorden) en dat te weten dat het voorjaar is. Dus hoe ze moeten werken bij een temperatuur van 50 graden in de zomer? Nou ja wij gaan even zwemmen en genieten van de afkoeling. In de avond gaan we met de shuttlebus weer naar de Dubai mall en de fonteinen en gaan weer eten bij zo'n gezellig restaurantje. Deze ligt aan het water en dus krijgen we om het kwartier een prachtige voorstelling. We kijken tevens weer uit op het grootste gebouw van de wereld de Burj Khalifa. Deze is toch zo bijzonder ook met name in het donker dan rijst er iets moois uit. Een handreiking naar...
We gaan vandaag de rode route doen en een oude Souk bezoeken. Wordt vervolgd..

• 13 April 2015 - 18:08

Jan En Sieni:

Ha, Jan en Rineke.
    Thanks voor je mooie verhaal. Je verstand slaat op hol met al het bijzondere wat jullie allemaal zien en beleven. Niet normaal skien in de woestijn. Wat zal het tegenvallen gewoon op t,Hexel? Of juist niet wij nuchtere Tukkers.
    Kom goed weer thuis, volgens Jan is het maar 7000 km. naar huis.
    Groeten J en S.