Laatste dag Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Jan Rineke - WaarBenJij.nu Laatste dag Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Jan Rineke - WaarBenJij.nu

Laatste dag Dubai

Door: Rineke

Blijf op de hoogte en volg Jan

14 April 2015 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Vandaag gaan we weer op pad en nemen we de rode route. Dat is het echte oude Dubai. Een totaal ander beeld van oude schepen en het is een drukte van belang. We gingen er bij een Souk uit. Dit is een prachtige markt waar van alles te koop is. Jan wordt even aangekleed als een sjeik en natuurlijk schieten ons steeds aan om wat te kopen. Even rustig winkelen is er niet bij. Steeds krijg je meteen een sjaal omgehangen met de mededeling echt kasjmier. Maar ja ik ben helemaal niet op zoek naar iets bijzonders. Wel mooi om even de oude sfeer te proeven. Daarna een tussenstop weer bij de Dubai mall voor een lunch. Dan nemen we de blauwe route die we gisteren ook al hadden gedaan, maar we willen nu even uitstappen bij Madinat Jumeirah. Dit is een hotel met allerlei winkeltjes en restaurantjes. Veel kleinschaliger dan die grote malls. Ook mooier gebouwd in de Arabische stijl. Het geheel wordt omlijst door water. Erg romantisch, echt iets voor de avond en een mooie plek om je vakantie door te brengen. Als je van strand, winkels en authenticiteit en kleinschaligheid houdt is erg aan te bevelen. Daarna maken we de route af en we komen echt in de spits terecht. Het is ongelooflijk druk. We hadden al bedacht dat we even lekker in het hotel zouden gaan eten als afsluiting. Daarna pakken we de koffers weer in. Morgenvroeg om om vijf uur op.

• 14 April 2015 - 22:17

Jan En Sieni:

Laatste mail tot nu toe, kom goed thuis en tot ziens.
    J en S.