Crater Lake,Subway,Douwe Egberts en Mac Artur Park - Reisverslag uit Crescent City, Verenigde Staten van Jan Rineke - WaarBenJij.nu Crater Lake,Subway,Douwe Egberts en Mac Artur Park - Reisverslag uit Crescent City, Verenigde Staten van Jan Rineke - WaarBenJij.nu

Crater Lake,Subway,Douwe Egberts en Mac Artur Park

Door: Jan Hekman

Blijf op de hoogte en volg Jan

09 Juli 2013 | Verenigde Staten, Crescent City

Ja, Ik begin maar weer met een pakkende titel. Eerst maar even over gisteravond in Bend. Bend is een stad met ca. 80.000 inwoners, zoiets als Enschede denk ik. Je denkt dan, even naar Down Town, leuk we waren immers vroeg in de stad. De man van het Motel vertelde dat het 10 min. lopen was. Trouwens hij liet zich niet bij de benen nemen, omdat ik vertelde dat zijn kamer op Bookings.com goedkoper was dan de prijs die hij noemde. Laptop erbij en ik moest bekennen dat zijn genoemde prijs de juiste was. Het is altijd weer onderhandelen met korting via Triple AAA of 60+ korting. Maar het werkt meestal zonder dat je iets hoeft te laten zien. Na een kwartiertje lopen waren we inderdaad Down Town. Twee straten met winkels en wat bars en restaurants en dat was het. Zoals de meeste steden in de USA zitten de restaurants en winkels in de grote Malls aan de buitenzijde van de stad. We vonden een Indiaas restaurant waar Rineke en ik kip Tandori besteld hebben en het smaakte goed. Na een goede nachtrust, zijn we al om 8.30 vertrokken uit Bend op Hyw 97 richting Crater Lake. Na 50 km even gestopt in La Pine om koffie en thee met een Apple pie te nemen. Dit deden we bij Mac Donald omdat de koffie bij de Mac altijd okay is. De donuts, die we voor het ontbijt bij het Motel kregen, waren niet om te eten. Naast de Mac, was een Subway, dus daar even onze lunch gehaald voor deze dag. Subway is ,voor wie dit niet weten, een keten van broodjeszaken die in bijna iedere plaats wel te vinden is. Ze hebben verse stokbroden. Je kunt ze bestellen in een Foot lenght of een half Foot Lenght. Wat voor ons voldoende is deze halve, ze zijn ongeveer 16 cm lang in wit of bruin brood. Ik bestel meestal een Italian BTM deze worden dan belegt met peperoni, ham en kaas in een normale hoeveelheid en niet die sandwiches uit de supermarkt die met 10 lagen ham en 1 blaadje sla uitpuilen van het vele vlees. Met wat augurkjes, tomaten olijfjes er op kun je kiezen uit 4 dressings die de boel afmaken. Erg lekker en niet duur. Deze lunch namen we mee voor de picknick bij Crater Lake. Na 1 ½ uur rijden op de 97 gaan we over op de 138 richting Crater Lake National park. Aangekomen bij Crater Lake verbaasden wij ons weer door de schoonheid van deze met water gevulde Vulkaan krater. Crater Lake is ontstaan 7.700 jaar geleden door een uitbarsting van de vulkaan en heeft nadien dit meer gevormd. Heel bijzonder. We hebben rond het meer vele foto’s gemaakt van het helblauwe meer. Het is lang winter bij Crater Lake van september tot mei dus lagen er nu in juli ook nog sneeuw resten. Nadat we ongeveer ¾ van het meer rond gereden waren, zijn we gaan picknicken op een van de mooie picknickplekken bij het park. Na deze bijzondere plek, zijn we de 62 gevolgd richting Medford met ook weer prachtige rivieren en bergtoppen. Rineke en ik kregen op een bepaald moment een “dood ”punt van dat zegt “KOFFIE”. Even gestopt bij een klein lokale grocery store waar ze altijd wel koffie hebben en… wat denk je “Douwe Egbers”koffie. Ik had deze Nederlandse koffie al wel eerder gezien in de US maar deze kwam precies op tijd. Doorrijdend op 62 kwamen we na Grand Pass op de 199. Ook hier weer een heel andere landscape. Wat mijmerend dacht ik op een bepaald moment een naam bord te zien met Mac Artur Park of iets soortgelijk. Dus ik dacht meteen aan het monumentale prachtige lied Mac Artur Park van Richard Harris uit de 60e jaren. Ik dacht straks in het hotel maar even beluisteren op Spotify. Rineke en ik dachten dat we het wel gehad hadden voor die dag dus na een plas- en tankpauze vroeg ik aan de tankbediende of er wellicht motels in de buurt waren. Na 7 mijl konden we het in Kelby wel eens proberen vertelde hij maar hij klonk niet overtuigend. Het enige Motel in Kelby hebben we gecheckt en niet goed bevonden en dus zeiden we tegen elkaar: “ dan toch maar door rijden naar Crescent City”. Afdalend richting Californië en de Pacific kust zagen we de eerste Giant bomen van de Red Woods al. Echt niet te geloven zo groot als deze bomen zijn. Nu zijn we in het Econo Lodge Motel in Crescent City. Straks even de stad in en een hapje eten. Weer een enerverende dag.
Morgen dus een mooie bomen dag.

• 09 Juli 2013 - 08:39

Sieni En Jan:

Ja, ja zei Jan ooit in Griekenland,als het maar met korting is dan wil je wel 60 of 65 zijn. Prachtig.
    De grote camper van onze Duitse achter buren uit Portugal staat bij ons voor de garage,gezellig gebarbequed gisteravond. Have a nice time!

Liefs J en S.

• 09 Juli 2013 - 09:26

Femmy Meijer:

Hoi Rineke en Jan,
    Ik voel mij ook een beetje in Amerika, geweldig die reis verslagen en wat een prachtige natuur.