Van Moab Utah naar Frisco Colorado - Reisverslag uit Frisco, Verenigde Staten van Jan Rineke - WaarBenJij.nu Van Moab Utah naar Frisco Colorado - Reisverslag uit Frisco, Verenigde Staten van Jan Rineke - WaarBenJij.nu

Van Moab Utah naar Frisco Colorado

Door: Jan en Rineke

Blijf op de hoogte en volg Jan

22 Juli 2013 | Verenigde Staten, Frisco

Vanmorgen om 9 uur vertrokken uit Moab waar we 2 nachten in het lekker rustige The Virginian Motel hebben gelogeerd. Gisteravond in hetzelfde restaurant gegeten als de eerste avond. Het was gewoon erg goed bevallen. Aardige bediening en heerlijk eten wat wil nog meer? We zijn vroeg naar bed gegaan omdat we tijdens deze dag erg veel indrukken hebben opgedaan. Het was heel erg warm in Moab, zo ongeveer 40 graden en vandaag zou het 41 graden worden. Wij Nederlanders zijn daar niet zo aan gewend. Vanaf Moab, voor de brug die over de Colorado rivier gaat, zijn we rechtsaf gegaan de 128 op. Deze hebben we ca. 60 km langs de prachtige rivier gevolgd. Omdat Rineke veel foto’s tijdens het rijden maakt, maken we zo veel mogelijk de voorruit schoon. Dus onderweg nog even gestopt omdat dat nog niet was gebeurd. We hoorden een “flappend”geluid boven ons. Wat was het geval? Er sprongen parachutisten vanaf de hoge rotsen die aan de kant van de Colodaro-rivier zijn. Met een sprong die misschien twee minuten duurde, waren ze beneden bij rivierbedding. Toen we langs de rivier reden werden we weer verrast door de schoonheid van dit land. De Colorado rivier is wel een beetje geel/bruin door de steenkleur van de rotsen/bergen. We proberen weer een mooi videofilmpje op de site te zetten. Iets verderop zijn we even gestopt bij een dagcamping waar de Rafters met hun rubberboten de rivier opgaan. Toen we hier stonden te kijken kwam er net een buslading met Koreaanse jongeren aan. Nadat ze uitgebreid instructie van een van de leiders hadden gekregen, gingen ze joelend de rivier op. Hoewel wij de Colodaro-rivier steeds stroomopwaarts volgden werd het landschap, na 60 km, wat vlakker. Na de 128 volgden we op US 70 richting Denver. De reis van vandaag liet zich kenmerken door de vier elementen. Water (de rafters die we tegen kwamen) lucht ( de parachutisten) aarde (waar we zelf over rijden) en tenslotte vuur ( zagen we op een plek langs de weg). We hadden gepland om een paar dagen wat bij te komen. Na ca. 400 km zijn we vandaag geland in Frisco, een prachtig plaatsje aan de voet van de Amerikaanse Rockies. We hebben hier eerst een motelkamer in de Alpine Inn. Wat wij niet wisten was, dat het direct aan de US 70 is gelegen. We hadden het geboekt voor vier dagen maar dat zagen we niet zitten. Dus zijn we het dorp eerst ingegaan en gevraagd naar leuke hotels. Ze gaven ons een aantal adressen. Bij het derde hotel hadden we meteen iets van: ja dat is het. Dus voor de volgende drie dagen, een lekker rustig hotel vlak tegen de bergen met zeer aardige mensen en bijzondere kamers. Maar dat zien jullie morgen. De temperatuur is hier zeer aangenaam zo rond de 20 tot 23 graden.