Kanab, Bryce en Page - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Jan Rineke - WaarBenJij.nu Kanab, Bryce en Page - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Jan Rineke - WaarBenJij.nu

Kanab, Bryce en Page

Door: Rineke

Blijf op de hoogte en volg Jan

18 Juli 2013 | Verenigde Staten, Page

Vanmorgen zijn we vroeg vertrokken op weg naar de Bryce Canyon. Zowel Jan als ik zijn daar eerder geweest. Dat was ongeveer 23 jaar geleden. Zelf was ik toen op reis met Gradus, Jan en Els. We hebben toen verschillende plaatsen bezocht. Ik hoopte op herkenningspunten. Dat deed Jan ook. Echter we hadden allebei in eerste instantie zoiets van, dit is helemaal nieuw. We zijn na een aantal vieuwpunten eerst naar het het eindpunt gereden, omdat we weer helemaal terug willen naar Page. Dan kunnen we ongeveer inschatten hoeveel tijd we kwijt zijn. Bryce kent maar één weg, heen en terug, van ongeveer 15 mile lang. Wat we onderweg tegenkwamen aan vieuwpunten was geweldig. De ene nog mooier dan de andere. Vooral ook de "Natural Bridge" was prachtig. Pas bij het eindpunt de "SunSet vieuwpunten" herkende ik het weer. Daar zijn we geweest!! Het toeval wil dat Jan dat ook zei. Hij zei ook dat hij daar met de motormannen geweest was. Dat is wel heel toevallig en leuk om te vertellen: zowel Jan als ik zijn toen in dezelfde periode, april 1994, in Arizona geweest. We zijn elkaar toen echter niet tegengekomen. Dat duurde nog even. Maar goed we hebben een prachtige tocht gemaakt en zitten nu in Page. Ook hier heb ik met Gradus en Jan gelogeerd. Ook hier is niets herkenbaar. Alles is veel luxer en toeristischer geworden. Jan zal de foto's er bij zetten. Kunnen jullie zelf kijken wat je er van vind. Zo langzamerhand gebruiken we steeds dezelfde woorden als mooi en prachtig maar dat dekt de lading bij lange na niet. Een tip voor anderen die ooit naar de Bryce willen gaan. Neem je tijd en bekijk alle vieuwpunten. Ik kan me dat van mijn vorige reis niet meer zo herinneren. Ik zal Gradus en Jan eens vragen. Toen hebben we, volgens mij, maar 1 of 2 vieuwpunten gedaan en een eind gewandeld. Nu hebben we alle vieuwpunten gedaan en wat minder gewandeld maar heel veel gezien. We hadden nog net geluk dat we een beetje goed weer hebben gehad want toen we weggingen zagen we nog net een donderbui. De weg naar Page nr. 89 was erg mooi. Ook hier weer imposante bergketens. Vandaag heb ik een stuk gereden. Wel stoer zo door het bergland. Morgen gaan we naar Monument Valley. Wordt dus vervolgd. O, ja, ik heb ook nog een gesprek gehad met de kleine eekhoorn waardoor hij mooi bleef zitten, zodat Jan een mooie foto kon maken.

  • 18 Juli 2013 - 13:47

    Adriaan:

    Hoi Rineke en Jan,
    We hadden elkaar kunnen tegenkomen als het september zou zijn geweest. Ik zie al wel dat we dit ook beslist niet mogen missen. Ik ga ervan uit dat jullie langs de 89a de vermillion cliffs hebben gezien en in Page de Antilope Canyon. Heel veel plezier nog
    Adriaan en Chris

  • 18 Juli 2013 - 17:59

    Carel En Rika:

    weer veel mooie plaatjes het is net of wij naar onze eigen foto`s zitten te kijken roept ook weer veel mooie herinneringen op

  • 19 Juli 2013 - 00:13

    Dorothe:

    Het is 00.00uur en nem eens echt de tijd om jullie laatste video''s te bekijken, alleen al de kleuren was ik van onder de indruk, de vergezichten ook al zo indrukwekkend. Jullie genieten alleen maar zo te zien en te horen, echt te gek zeg. Hier is het weer erg aangenaam, kunnen tot diep in de nacht onder de sterenhemel lekker buiten zitten. Kleinkinderen hebben vakantie dus komen veel hier! Waar we erg van genieten. Alles OK hier. Bijzonder jullie verhalen en videos te mogen bekijken hoor. Liefs van ons Jan en Dorothe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Actief sinds 17 Juni 2013
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 21204

Voorgaande reizen:

10 Maart 2015 - 22 April 2015

Een (werk) vakantie in Australië

22 Juni 2013 - 27 Juli 2013

Reis door Amerika

Landen bezocht: