Van Page-Mexican Hat en heel véél monumunt Valley - Reisverslag uit Mexican Hat, Verenigde Staten van Jan Rineke - WaarBenJij.nu Van Page-Mexican Hat en heel véél monumunt Valley - Reisverslag uit Mexican Hat, Verenigde Staten van Jan Rineke - WaarBenJij.nu

Van Page-Mexican Hat en heel véél monumunt Valley

Door: Jan Hekman

Blijf op de hoogte en volg Jan

19 Juli 2013 | Verenigde Staten, Mexican Hat

We hadden gisteren ons plan aangepast om niet naar de Paria mountains te gaan en wel naar de Bryce canyon . Rineke heeft daar gisteren al verslag van gedaan. Ook hebben wij vandaag het bezoek aan Antiloop Canyon niet door laten gaan. Het was enigszins bewolkt en we wilden ook geen lange tocht op de achterbak van een truck maken. We zeiden tegen elkaar, rustig naar Mexican Hat onze volgende overnachting. Onderweg Monument Valley bezoeken en alle tijd nemen. Nou daar hadden we totaal geen spijt van. Nadat we van Page de 98 gevolgd hebben, tot de 160, en toen richting Kayenta. Hieraf linksaf geslagen de 163 richting Monument Valley. Het weer was inmiddels prachtig geworden. We zijn eerst naar het bezoekerscentrum gegaan waar ook een hotel gevestigd is. Daar kon je de prachtige vergezichten aanschouwen, wat 90 procent van de bezoekers doen. De vorige keer was ik met de motorvrienden al een stukje de zandweg in gereden om wat foto’s te maken van de bekende monumenten. Wij dachten nu, we gaan verder het zandpad op. We hebben een four-wheel drive SUV, dus dat moet kunnen. Je kunt ook hier ook op de achterbak van een grote pickup, deze tocht maken. De indianen die dit organiseren crossen met grote snelheid door deze zeer hobbelige zandwegen, met zeer veel stof. De zandweg is prachtig tussen de monumentale bergtorens. Het zijn prachtige torens die men vanaf het observatieplatform niet kan aanschouwen. Bij iedere bocht waren wij weer verrast van wat we mochten zien. Ik kan iedereen aanbevelen, die ooit nog eens deze reis gaat maken, om dit ook te doen. Zorg wel voor een goede auto. Op een bepaald moment zagen wij bij een viewpoint een zeer bekend plaatje. Op een klif kon je op de rug van een paard een foto maken. De klif is dezelfde is al die van de reclame van de “Malboro man” en zoals ze in vele vakantiefolders staan. Het toeval wil dat dit vergezicht als muurschildering ongeveer 20 jaar geleden in ons Café is geschilderd. Na nog een aantal kilometers door dit prachtige landschap gereden te hebben zijn we teruggegaan naar het bezoekerscentrum en zijn we onze reis richting Mexican Hat vervolgt. Na drie kwartier waren we al in ons hotel "San Juan inn". Deze ligt direct na de brug van de rivier de San Juan. We hebben een prachtig uitzicht op de "modderige" rivier. Vanavond gaan we eten bij The Swinging Steak”. Dit is een wat rommelig restaurant, waar men de steaks op een schommelde barbecue bereidt. Met wat groene sla en een schep bruine bonen een heerlijk maaltijd. Morgen gaan we richting the Goosneck en The Valley of the Gods en onze eindbestemming is dan Moab.

• 19 Juli 2013 - 09:29

Femmy Meijer:

Dag reizigers,
    Ik heb even gekeken bij jullie hotel en jaaaa wat ligt dat op een mooie lokatie,ik verval ook in uitspraken van ; wat mooi,wat prachtig, enz.enz. Ik vind het ook onvoorstelbaar mooi,soms denk ik het kan niet mooier,en dan toch weer anders mooi.
    Ik las op een site dat jullie dicht bij een natural bridge zijn waar je s'nachts een waanzinnige sterrenhemel hebt.